Social media marketing – 7 rzeczy, które warto wiedzieć!

BY Kacper Kaźmierczak

Według statystyk blisko 54% użytkowników korzysta z mediów społecznościowych w celu znalezienia i zakupu produktów. Średnia czasu, który spędzamy online wzrasta, a marki, które oferują coś więcej niż relację kupujący-sprzedający notują wysokie wyniki lojalności. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, jak funkcjonować w social media marketingu!

Kiedy powstały social media?

Początki social mediów sięgają 1980 roku. Za to giganci, których znamy do dziś funkcjonują od początku lat dwutysięcznych. Pierwszym z nich był amerykański serwis MySpace. Co ciekawe, przez 6 lat znajdował się na liście 11. najbardziej popularnych stron internetowych na świecie! Współczesnymi pionierami są TikTok, Facebook i Instagram.

Co to jest social media marketing?

Social media marketing to zespół działań digitalowych, mających na celu budować  wizerunek marki, generować ruch na jej kanałach społecznościowych, a także zwiększać sprzedaż.

W social media marketingu chodzi także o gromadzenie jak największej liczby odbiorców komunikacji brandu. Za pomocą tzw. points of difference, czyli atrybutów, które wyróżniają markę na tle innych, podkreśla się jej wyjątkowość i zachęca odbiorców do wejścia w interakcje.

Jaką rolę pełni social media marketing?

Między 2021 a 2022 rokiem ilość aktywnych userów Instagrama w Polsce wzrosła o blisko 15%, a Facebooka – o 12,5%. Oznacza to, że potencjalnych odbiorców i konsumentów treści jest coraz więcej.

Social media marketing od lat charakteryzuje się wysoką rentownością, efektownością i efektywnością. Marketerzy – i marki – są tego coraz bardziej świadomi, dlatego chętnie tworzą angażujące publikacje. Co ciekawe – na TikToku wciąż pozostaje wolne miejsca dla wielu popularnych brandów. To niewątpliwa szansa dla tych, którzy kierują swój przekaz do młodych.

Szukasz doświadczonej agencji Social Media?

Jakie są narzędzia social media marketingu?

Na rynku dostępnych jest mnóstwo narzędzi, dzięki którym przeanalizujemy
i zoptymalizujemy komunikację. Jedne skupiają się na konkretnych serwisach – drugie na wielu kanałach jednocześnie. Wybory social media managerów najczęściej padają na:

  • SoTrender,
  • Ink361,
  • Tweetdeck,
  • Social Blade,
  • Brand24.

Czym jest persona marki w social media marketingu?

Personą marki nazywamy wirtualną postać, która reprezentuje naszą grupę docelową. Pozwala na dopasowanie tone of voice, czyli tonu wypowiedzi, do sprecyzowanych targetów. Dzięki niej możemy wyobrazić sobie na co zwraca uwagę konsument danego produktu czy usługi i z jakimi insight’ami się utożsamia.

Dzięki personie i konsekwentnemu komunikowaniu w obranym ToV marka tworzy spójny wizerunek. Social media marketing, który korzysta z persony marki, dla zarządu marek oznacza realizację wielopłaszczyznowych celów. Zarówno wizerunkowych, jak i sprzedażowych.

Jak wybrać agencję do prowadzenia social mediów?

Choć social media są bezpośrednim i najczęściej wybieranym polem komunikacji marki z odbiorcą, posiadają swoje zawirowania.

W wyborze agencji marketingowej, która sprosta każdej branży, kierujmy się:

  • ich doświadczeniem w prowadzeniu kanałów społecznościowych,
  • odnoszonymi sukcesami (generowaniem leadów, generowaniem ruchu
    na przestrzeni lat),
  • markami, które im zaufały
  • oraz kreatywnością i zaangażowaniem.

Jak prowadzimy social media marketing w Neon Shake?

Od lat współpracujemy z największym modowym centrum outletowym w regionie. W social mediach Wrocław Fashion Outlet prezentujemy nie tylko sezonowe kampanie i cykliczne akcje taktyczne. Stawiamy na zróżnicowany content i tworzymy autorskie formaty!

Podczas naszej współpracy kilkunastokrotnie zwiększyliśmy aktywność fanów na Facebooku i Instagramie marki. Dzięki temu zdobyliśmy stałych odbiorców, a także 10 miejsce w rankingu zaangażowania na 200 największych centrów w Polsce.

Software house’y także nie są nam straszne! Nexocode to profesjonalizm w pełnej krasie, dlatego content publikowany na Facebooku i LinkedInie marki podkreśla kwalifikacje i zaangażowanie zespołu turkusowej organizacji.

Lubimy aktywność, więc energię ze świata offline przenosimy także do rzeczywistości! Od początku współpracy z marką Decathlon angażowaliśmy jej odbiorców sportowym contentem RTM. Stale udowadnialiśmy, że rozumiemy grupę docelową – jej codzienność, potrzeby i poczucie humoru!

Podsumowanie

Social media marketing przynosi oczekiwane rezultaty, gdy formaty i kanały komunikacji są dopasowane do branży, w której działa marka. Niezbędnymi aspektami są także: odpowiednie targetowanie, strategiczny timeline, budżet przeznaczony na publikacje oraz obserwacja tego, co działa, a co nie – na przykład poprzez reklamy A/B lub wymienione narzędzia analityczne.

Social media są wdzięczną gałęzią marketingu. W końcu – zaangażowanie i reakcje fanów można weryfikować na bieżąco. Jego główną zaletą jest jednak budowa trwałych relacji z odbiorcami, którzy dzięki regularnym i angażującym publikacjom chętniej wracają do produktów i usług danej marki.

Kacper Kaźmierczak

Kacper jest junior copywriterem. Cechuje go umiejętność tworzenia tekstów dopasowanych do potrzeb klienta, a jednocześnie do potrzeb silników wyszukiwania takich, jak Google. Dlatego jest również jednym z naszych specjalistów ds. SEO.

Zainteresował Cię ten temat i chciałbyś porozmawiać o podobnych działaniach w Twojej firmie?

Wypełnij formularz i umów się na 30-minutową, bezpłatną rozmowę strategiczną!

    Dziękujemy za wypełnienie formularza!

    Wkrótce skontaktujemy się z Tobą, by umówić zakres i termin spotkania. Na tej podstawie dobierzemy eksperta, który poprowadzi konsultacje.

    Życzymy udanego dnia :) zespół Neon Shake