Czym jest LinkedIn? Jak zwiększyć sprzedaż i budować wizerunek marki na LI?

BY Kacper Kaźmierczak

Co to jest LinkedIn?

LinkedIn to międzynarodowy serwis społecznościowy, zarządzany przez Microsoft. Jego zadaniem jest ułatwianie znalezienie zarówno pracy, jak i pracownika oraz budowanie długofalowych relacji biznesowych.

W 2021 roku liczył blisko 740 mln użytkowników, z czego aż kilka milionów pochodziło z Polski. Gdyby platforma LinkedIn była kontynentem, ludnością przypominałyby Europę.

Jakie korzyści przynosi LinkedIn?

Wielu określa swój profil na platformie LinkedIn jako „cyfrowe CV”. Dzięki platformie jesteśmy w stanie przekazać rynkowi pracy informacje o swoim doświadczeniu, odbytych kursach, znajomości języków i wielu innych. Jako marka – możemy działać w obszarach content marketingu i employer brandingu.

To także dodatkowa przestrzeń do komunikowania o kampaniach CSR i wszystkich innych działaniach, w których bierzemy udział. Zwiększa to świadomość odbiorców, a co za tym idzie – także i sprzedaż.

Na czym polega fenomen LinkedIn?

Parę lat temu proces digitalizacji dotarł także do HR i head huntingu. LinkedIn zastąpił tradycyjne formy szukania pracy i pracownika. Dzięki niemu czarno na białym widzimy doświadczenie kandydatów na stanowisko w naszej firmie.

W profilach marek znajdziemy między innymi informacje o projektach, nad którymi pracowali w przeszłości, jak i cele, do jakich dąży nasze przyszłe, potencjalne miejsce pracy. W wersji płatnej mamy dostęp także do uśrednionej długości stażu jednego pracownika.

W profilach kandydatów dowiemy się o ich doświadczeniu, umiejętnościach, które na bieżąco mogą potwierdzać współpracownicy, kursach, zwiększających kompetencje, jak i zainteresowaniach.

To jak czytanie otwartej księgi. Niestety, nie do końca anonimowo. LinkedIn w bezpłatnej wersji podstawowej wysyła powiadomienia do użytkowników, że właśnie odwiedziliśmy ich profil.

Dlaczego LinkedIn jest dobrym rozwiązaniem dla marek?

Employer branding, content marketing czy promocja działań CSR. LinkedIn jest kolejną przestrzenią komunikacji marek. Tym razem nie bazuje ona stricte na komunikacji produktowej. Marki na LI pokazują swoją eksperckość, budując swój wizerunek na bardziej profesjonalnej płaszczyźnie, niż w innych serwisach społecznościowych.

LinkedIn nie wprowadził jeszcze emoji, co oznacza, że nie możemy użyć ich w swoich publikacjach. To ciekawe strategiczne posunięcie, podkreślające formalny wizerunek platformy LinkedIn. Emoji dostępne są wyłącznie w komentarzach.

Co to jest LinkedIn Stories?

Decyzja LinkedIn z 2020 roku zaskoczyła wszystkich. Platforma networkingowa, kreowana na formalną przestrzeń biznesową, wprowadziła nową funkcjonalność – LinkedIn Stories. Ich mechanika była bliźniacza do tej, jaką obserwujemy w IG Stories, WhatsApp Stories czy Twitter Fleets

Czy na LinkedIn wciąż można udostępniać relacje?

Niestety, funkcjonalność nie cieszyła się taką popularnością, jak jej konkurentki. Statystyki wykazały niskie wskaźniki zasięgu LinkedIn Stories. LinkedIn Stories zostały oficjalnie usunięte z platformy w trzecim kwartale 2021 roku.

Czym jest reklama na LinkedIn?

Niemniej, LinkedIn wciąż jest interesującą w kontekście contentu platformą networkingową. Pozwala markom tradycyjnym, jak i tym osobistym, dzielić się z odbiorcami swoimi innowacjami, tradycjami, nowościami i wartościami. Dzięki dostępnym w jej ramach narzędziom pozwala zwiększyć sprzedaż i budować profesjonalny wizerunek. W zależności od obranej strategii marketingowej działania na LinkedIn mogą zwiększać świadomość marki wśród odbiorców, korzystnie wpływać na konwersję i cele KPI. Warto skupić się na kryteriach ukierunkowania publikacji, lokalizacji i języku, jakim posługują się odbiorcy.

Najpopularniejsze formaty reklam na LinkedIn to:

  • standardowa oferta pracy,
  • reklama z pojedynczą grafiką lub karuzela,
  • reklama wideo,
  • reklama tekstowa,
  • reklama w wiadomościach prywatnych,
  • reklama Spotlight, dopasowywana do konkretnych użytkowników w oparciu o ich profil LinkedIn. Znaczenie mają takie aspekty jak: zdjęcie profilowe, nazwa i charakter działalności obecnej firmy użytkownika czy jego stanowisko.

Ile kosztuje reklama na LinkedIn?

Czy kampanie na LinkedIn są drogie? Ile kosztuje reklama na LinkedIn? Zestawiając z cenami Facebook Ads czy Google Ads, reklama na LinkedIn wypada drożej. Warto pamiętać, że budżet na LinkedIn rozliczany jest w euro. Im kryteria doboru grupy docelowej będą bardziej precyzyjne, tym reklama będzie droższa.

Koszt kampanii CPC (cost per click) wynosi od kilku do nawet kilkunastu euro. Ceny wiadomości InMail wahają się od kilkunastu do ok. 60 eurocentów. Co ważne, płacimy nawet za te wiadomości, które nie zostaną otwarte. Możemy też rozliczać się za 1000 wyświetleń naszej reklamy. Wtedy zapłacimy od 50 eurocentów do ok. kilkudziesięciu euro.

Zainteresował Cię
ten temat?

Co to jest LinkedIn Pulse?

Pulse to funkcjonalność platformy LinkedIn, pozwalająca na tworzenie treści w podobny sposób, jak na tradycyjnym blogu. Polega na publikacji artykułów i profesjonalnych wpisów branżowych. Dzięki temu narzędziu możemy zasilić działania content marketingowe naszej marki, zwiększyć jej rozpoznawalność i pokazać światu doświadczenie i ekspercką wiedzę.

Jakie korzyści płyną z LinkedIn Pulse?

Do najważniejszych zalet LinkedIn Pulse należą:

  • Rozwija content i inbound marketing,
  • Napędza ruch na LP (landing page),
  • Wspomaga działania SEO (search engine optimazation),
  • Buduje relacje B2B.

Agencja 360 na LinkedIn

Agencja kreatywna 360 na LinkedIn? Jak najbardziej!

Regularnie udostępniane branżowe publikacje, bieżące aktualności kampanii, nad którymi sprawujemy pieczę oraz zaangażowanie odbiorców sprawiły, że LI Neon Shake ma już ponad siedmiuset obserwatorów!

Kliknij i zobacz, nad czym teraz pracujemy!
linkedin.com/company/neon-shake/

Podsumowanie

Serwis LinkedIn znalazł się w odpowiednim miejscu i czasie. Wpisał się w postępującą digitalizację procesów szukania pracy i pracownika, które lata temu zachodziły wyłącznie w świecie offline. Później odbywały się na landing page’ach konkretnych firm, bądź ogólnych, lecz mniej popularnych serwisach.

LinkedIn połączył zalety serwisu społecznościowego z możliwością wspinania się po kolejnych szczeblach kariery. To jedyna taka platforma networkingowa, działająca na dużą skalę. Przynosi korzyści zarówno dla firm działających na współpracach B2B, B2C, jak i dla wszystkich, poszukujących nowych wyzwań.

Kacper Kaźmierczak

Kacper jest junior copywriterem. Cechuje go umiejętność tworzenia tekstów dopasowanych do potrzeb klienta, a jednocześnie do potrzeb silników wyszukiwania takich, jak Google. Dlatego jest również jednym z naszych specjalistów ds. SEO.

Zainteresował Cię ten temat i chciałbyś porozmawiać o podobnych działaniach w Twojej firmie?

Wypełnij formularz i umów się na 30-minutową, bezpłatną rozmowę strategiczną!

    Dziękujemy za wypełnienie formularza!

    Wkrótce skontaktujemy się z Tobą, by umówić zakres i termin spotkania. Na tej podstawie dobierzemy eksperta, który poprowadzi konsultacje.

    Życzymy udanego dnia :) zespół Neon Shake