Prowadzenie kampanii Allegro Ads

BY Aleksandra Michaliszyn

Kampanie reklamowe Allegro Ads to doskonały sposób na zwiększenie zysków firmy — Allegro jest bowiem największym marketplace’em w Polsce. Oznacza to, że dla wielu sprzedawców działających w e-commerce jest to jedyny kanał sprzedaży.

Chcesz zwiększyć swoje zyski oraz sprawić, aby Twoja oferta pojawiała się wyżej w wynikach wyszukiwania? Chcesz, aby Twoje produkty docierały do większej ilości potencjalnych klientów? Dowiedz się, jak działają reklamy na Allegro i zwiększ sprzedaż swoich produktów w skali miesiąca!

Dlaczego warto sprzedawać na Allegro?

Jako sprzedawca e-commerce zastanawiasz się, czy warto sprzedawać swoje produkty na Allegro? Nasza odpowiedź jest jednoznaczna – zdecydowanie warto! Dlaczego?

Zacznijmy od tego, że Allegro jest obecnie największym marketplace’em w Polsce. Serwis Allegro powstał w 1999 roku na wzór popularnej platformy e-commerce, jaką jest Ebay. Dziś natomiast jest synonimem zakupów online dla większości polskich konsumentów. Według badań Gemius Polska w 2019 roku aż 72% wszystkich Internautów uważało Allegro za swoje ulubione miejsce zakupów. Co więcej, w 2019 roku Allegro trafiło także do grona TOP 10 największych platform e-commerce na świece.

Sprzedaż na Allegro ma bez wątpienia wiele zalet. Najważniejszą z nich jest dostęp do ogromnej liczby kupujących. Już na starcie masz bowiem szanse na dotarcie do wszystkich użytkowników odwiedzających portal. Masz także możliwość korzystania z gotowego szablonu aukcji, co będzie sporym ułatwieniem – szczególnie dla sprzedawców stawiających pierwsze kroki w e-commerce. Na korzyść Allegro przemawiają również precyzyjne algorytmy, które mają za zadanie skierować potencjalnych klientów do sklepów i produktów, które mogą ich zainteresować.

Sporą zaletą jest także fakt, że wystawianie aukcji w serwisie Allegro jest całkowicie darmowe. Opłaty serwisowe pobierane są dopiero w momencie, kiedy wystawiony przez Ciebie przedmiot zostanie rzeczywiście sprzedany.

Allegro jako gałąź sprzedaży

Należy pamiętać, że jedną z najskuteczniejszych metod sprzedaży jest dywersyfikacja źródeł. Jako sprzedawca/właściciel sklepów internetowych musisz wiedzieć, gdzie są klienci Twojej firmy oraz jak do nich dotrzeć, a posiadanie kilku źródeł sprzedaży ma na celu właśnie dotarcie do większej liczby osób oraz poprawę wyników sprzedażowych.

Jak to wygląda w praktyce? Dla przykładu: Facebook jest platformą odpowiadającą na pytanie kim jesteś, Google odpowiada na pytanie czego szukasz, natomiast Allegro – kim jesteś, czego szukasz oraz co kupujesz. Co istotne, ruch Allegro nie konkuruje w żaden sposób z ruchem z Google oraz z Facebooka. Z powodzeniem możesz więc korzystać jednocześnie ze wszystkich tych platform oraz z różnych rozwiązań reklamowych oferowanych przez te platformy, to znaczy Facebook Ads, Google Ads oraz Allegro Ads.

Czym jest Allegro Ads?

Allegro Ads to nic innego jak jedna z form promowania aukcji w serwisie Allegro. Reklamy te funkcjonalnością przypominają Google Ads oraz Facebook Ads. Jak dokładnie działają reklamy Allegro Ads?

Dzięki Allegro Ads masz przede wszystkim możliwość reklamowania swoich ofert na stronie Allegro. Jest to bardzo korzystne rozwiązanie, bowiem dla reklam Allegro Ads zarezerwowane są między innymi dwa pierwsze wyniki wyszukiwania, lewa kolumna na stronie wyszukiwań oraz niektóre elementy na stronie głównej. Oznacza to, że korzystając z Allegro Ads, możesz podwyższyć swoje szanse na pojawienie się w najlepszych wynikach wyszukiwania oraz znacząco zwiększyć ruch na stronie. Ponadto Allegro Ads korzysta również ze słów kluczowych, dzięki czemu jeszcze więcej klientów zobaczy Twoje produkty.

Warto także pamiętać, że reklamy Allegro Ads rozliczane są w modelu CPC (Cost Per Click), czyli cena za kliknięcie. Oznacza to, że za reklamę zapłacisz dopiero wtedy, kiedy potencjalny klient rzeczywiście w nią kliknie oraz przejdzie do Twojej aukcji.

Myślisz o rozpoczęciu kampanii Allegro Ads?

Formaty reklamowe w Allegro Ads

Reklamy Allegro Ads zostały stworzone z myślą o rozwoju sprzedaży na wielu różnych płaszczyznach. Dlatego też masz możliwość wyboru spośród kilku formatów reklam, które będą odpowiednim wsparciem dla prowadzonej przez Ciebie kampanii sprzedażowej.

Jakie formaty Allegro Ads możesz wykorzystć do promowania ofert na stronie Allegro?

Oferty sponsorowane Allegro Ads

Jednym z najpopularniejszych rozwiązań na Allegro są oferty sponsorowane. Na czym dokładnie polegają takie reklamy?

Oferty sponsorowane wyświetlają się na samej górze wyników wyszukiwania. Rozliczane są one w modelu CPC (cena za kliknięcie), co oznacza, że zapłacisz za nie dopiero wtedy, kiedy użytkownik kliknie w Twoje produkty.

Korzystanie z ofert sponsorowanych jako formatu reklamy Allegro ma jedną ogromną zaletę – reklamy te wyświetlane są kontekstowo, czyli na zapytanie użytkowników. Oznacza to, że będą się one wyświetlały jedynie konsumentom, którzy są rzeczywiście zainteresowani danym produktem.

Reklama graficzna Allegro Ads

Innym formatem jest reklama graficzna Allegro Ads. Ten format reklamy na Allegro polecany jest przede wszystkim sprzedawcom, którym chcą zwiększyć zasięg i rozpoznawalność marki, na przykład poprzez wykorzystanie logo. Jak sama nazwa wskazuje, prowadzenie kampanii tego typu odbywa się przy wykorzystaniu grafik oraz szablonów. Dzięki graficznej kampanii Allegro Ads możliwe jest promowanie ogółu asortymentu.

Reklama graficzna Allegro Ads może występować jako reklama banerowa oraz jako reklama szablonowa. Ta pierwsza służy do zaprezentowania użytkownikom swojej oferty, natomiast w tej drugiej widoczne jest logo Twojej marki, hasło reklamowe oraz dwie wybrane oferty.

Ten rodzaj reklamy wyświetlany jest na podstawie odpowiednio dobranych słów kluczowych, które użytkownicy potencjalnie zainteresowani zakupem Twojego produktu wpisują w pole wyszukiwania.

Reklamy zewnętrzne Allegro Ads

Możesz też zdecydować się na reklamy, które będą wyświetlane poza serwisem Allegro. Tego typu kampania reklamowa pozwala na dotarcie do osób, które wyszukują konkretnych produktów w wyszukiwarce Google. Reklamy te działają w dużej mierze w oparciu o słowa kluczowe oraz konkretne pytania użytkowników.

Oprócz reklam zewnętrznych w Google, możliwe jest także tworzenie kampanii remarketingowej na platformie Facebook.

Allegro Ads dla marki

Allegro oferuje także usługę, która została zaprojektowana z myślą o markach, które posiadają co najmniej jednego dystrybutora w serwisie. Dzięki kampanii Allegro Ads dla marek możliwe jest bowiem promowanie produktów danej marki z poziomu jednego konta. W ten sposób unikniesz rywalizacji dystrybutorów Twoich produktów.

Samodzielne ustawianie Allegro Ads

Jeśli chcesz zacząć prowadzić kampanię Allegro Ads, możesz zrobić to samodzielnie. Jak?

Oferty sponsorowane

W celu stworzenia ofert sponsorowanych musisz podjąć następujące kroki:

  • W panelu reklamowym Allegro Ads kliknij „Dodaj kampanię”
  • Wybierz typ kampanii „Oferty sponsorowane” i kliknij „Skonfiguruj kampanię”
  • Dodaj nazwę kampanii i grupy reklam
  • Wybierz oferty, które chcesz reklamować
  • Wybierz w panelu jedną spośród czterech możliwości wyboru oferty:
    • reklamowanie wszystkich ofert (jest to zalecanie przede wszystkim na samym początku prowadzenia kampanii)
    • automatyczna reklama bestsellerów
    • ustawienie reguł dla ofert
    • ręczny wybór ofert
  • Wybierz miejsce emisji reklam
  • Ustaw budżet, maksymalne CPC, datę emisji oraz budżet całkowity
  •  

Reklama graficzna

W przypadku reklamy graficznej masz do wyboru dwie możliwości: reklamę szablonową oraz reklamę banerową.

Aby ustawić samodzielnie reklamę szablonową:

  • W panelu reklamowym Allegro Ads kliknij „Dodaj kampanię”
  • Wybierz typ kampanii „Reklama graficzna” i kliknij „Skonfiguruj kampanię”
  • Nadaj nazwę kampanii oraz grupie reklam
  • Wybierz markę do promowania (musisz ją wcześniej dodać)
  • Wybierz typ reklam – w tym przypadku są to reklamy szablonowe
  • Wypełnij pola: nazwa reklamy, treść reklamy, link, pod który kierować ma reklama
  • Wybierz oferty do reklamowania
  • Wybierz zasięg kategorii reklamy oraz dodaj słowa kluczowe i wykluczające
  • Ustal miejsce emisji reklamy
  • Określ budżet dzienny, budżet całkowity, maksymalny CPM i daty emisji
  • Kliknij „Stwórz reklamę”

Natomiast w celu ustawienia reklamy banerowej:

  • W panelu reklamowym Allegro Ads kliknij „Dodaj kampanię”
  • Wybierz typ kampanii „Reklama graficzna” i kliknij „Skonfiguruj kampanię”
  • Nadaj nazwę kampanii oraz grupie reklam
  • Wybierz markę do promowania
  • Wybierz typ reklam – reklamy banerowe
  • Dodaj nazwę reklamy, link do listy ofert na Allegro oraz dwa banery w formacie .jpg lub .png o wymiarach 932×125 pikseli i 1080×288 pikseli
  • Wybierz kategorie, w których ma pokazywać się reklama
  • Dodaj słowa kluczowe i wykluczające
  • Wybierz miejsce emisji
  • Określ budżet i daty emisji

Tworząc reklamę banerową, należy jednak pamiętać, że Allegro wprowadziło kilka wytycznych, których bezwzględnie należy przestrzegać. Jak więc powinna wyglądać banerowa kampania reklamowa?

  • Nie może zawierać konkretnej ceny
  • Nie może zawierać treści niecenzuralnych oraz błędnych
  • Baner nie może być reklamą jednego produktu
  • Na grafikach należy uwzględnić marginesy
  • Nie można stosować pisowni jedynie wielkimi literami oraz nieodpowiednich wyrównań tekstu
  • Nie można używać banerze logo Allegro
  • Nie można zamieszczać na banerze tekstów imitujących przyciski
  • Grafiki nie mogą nawiązywać do zewnętrznych sklepów internetowych

Wybór agencji specjalizującej się w Allegro Ads

Aby mieć pewność, że kampania Allegro Ads będzie skuteczna, możesz też zdecydować się na powierzenie prowadzenia kampanii profesjonalnej agencji. Jak jednak wybrać najlepszą agencję specjalizującą się w tego typu kampaniach reklamowych.

Partner Allegro Ads

Wybierając agencję marketingową, której powierzysz prowadzenie kampanii Allegro Ads, przede wszystkim zwróć uwagę, na to, czy ma ona status Partnera Allegro. Status ten przyznawany jest przez Allegro agencjom marketingowym, które spełniają wszystkie warunki dotyczące jakości reklam tworzonych na platformie. Dzięki temu masz pewność, że decydując się na usługi Partnera Allegro, reklamy będą zoptymalizowane oraz wykonane profesjonalnie, a efekty kampanii będą w pełni zadowalające, co przełoży się również na wyniki sprzedaży.

Co ważne, każda agencja posiadająca status Partnera może też liczyć na dodatkowe usługi ze strony Allegro. Serwis oferuje swoim Partnerom między innymi wsparcie techniczne oraz merytoryczne, co zapewnia sprawne funkcjonowanie kampanii oraz lepsze efekty.

Allegro oferuje agencjom aż trzy stopnie partnerstwa. Każdy z nich różni się od siebie przywilejami, a także obowiązkami. Funkcjonujące obecnie stopnie partnerstwa Allegro to:

  • Uczestnik programu
  • Allegro Ads Partner
  • Allegro Ads Partner +

Uczestnik programu to najniższy stopień partnerstwa. Firmy posiadającej ten status posiadają konto firmowe i prowadzą kampanie dla swoich klientów.

Status Allegro Ads Partner otrzymują natomiast firmy, które prowadzą kampanie dla co najmniej trzech klientów, a ich budżet minimalny wynosi 20 000 złotych brutto na kwartał.

Najwyższy stopień partnerstwa przeznaczony jest zaś dla firm, które mają co najmniej sześciu klientów, wydają kwartalnie co najmniej 100 000 złotych brutto oraz korzystają z co najmniej dwóch formatów reklamowych.

Szukasz agencji, która mogłaby Cię wesprzeć w realizacji kampanii na Allegro?

Zalety korzystania z Allegro Ads — dlaczego warto?

Kampania reklamowa Allegro Ads może przynieść wiele korzyści. Dlaczego warto zdecydować się na reklamy w serwisie Allegro?

Po pierwsze, kampania Allegro Ads to znaczne zwiększenie szansy na sprzedaż. Jest to bowiem najszybsza, a jednocześnie najskuteczniejsza forma promocji ofert. Ponadto Allegro Ads generują wysoką sprzedaż przy stosunkowo niewielkich kosztach. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że reklamy te same na siebie zarabiają.

Reklamy Allegro to także lepsze wyniki w wyszukiwaniach Google. Oferty reklamowane bardzo często wyświetlane są wyżej w wyszukiwarce. Gwarantuje to wzrost rozpoznawalności marki oraz samych produktów.

Warto także zauważyć, że reklamy w serwisie Allegro mogą także zwiększyć sprzedaż organiczną firmy. Allegro Ads oferuje bowiem szereg narzędzi do analizy, której wnioski umożliwią Ci skuteczne prowadzenie sprzedaży nawet bez reklam.

Jeśli więc zastanawiasz się, czy efekty kampanii Allegro Ads będą spełniać Twoje oczekiwania, to odpowiedź brzmi – zdecydowanie tak, ponieważ kampanie reklamowe na Allegro są jednym ze skuteczniejszych sposobów na zwiększenie sprzedaży.

Aleksandra Michaliszyn
Copywriter

Zainteresował Cię ten temat i chciałbyś porozmawiać o podobnych działaniach w Twojej firmie?

Wypełnij formularz i umów się na 30-minutową, bezpłatną rozmowę strategiczną!

    Dziękujemy za wypełnienie formularza!

    Wkrótce skontaktujemy się z Tobą, by umówić zakres i termin spotkania. Na tej podstawie dobierzemy eksperta, który poprowadzi konsultacje.

    Życzymy udanego dnia :) zespół Neon Shake