Nexocode to innowacyjna firma technologiczna wprowadzająca rozwiązania w oparciu o sztuczną inteligencję, która działa w modelu organizacji turkusowej, według zasad takich jak odpowiedzialność, komunikacja, motywacja i zaangażowanie. W latach 2019-2022 prowadzilismy dla nexocode kompleksową obsługę marketingową, w tym również kanały w mediach społecznościowych.
Lubimy wyzwania i lubimy iść z duchem czasu. Obsługa marki tak innowacyjnej, zarówno w obszarze dostarczanych produktów, jak i kultury organizacyjnej, była więc dla nas wyzwaniem idealnym. W tym przypadku obsługa kanałów social mediowych marki była punktem finalnym kompleksowego procesu. Rozpoczęliśmy od strategii; opracowania pozycjonowania marki, zdefiniowania jej esencji, obietnicy i osobowości (70% mędrzec, 30% czarodziej).
Kolejnym krokiem było stworzenie zupełnie nowej platformy komunikacyjnej pod hasłem „Challenge accepted!”. Chwytliwy claim podkreśla gotowość na wyzwania, a także odważny i pewny siebie charakter marki.
Dla nexocode stworzyliśmy również nowy logotyp oraz identyfikację wizualną. W obszarze języka wizualnego, poszliśmy drogą ewolucji i odświeżenia wcześniejszej estetyki i kodu kolorystycznego. Zarówno na stronie www, jak i w social mediach, postanowiliśmy na wyróżniające, autorskie grafiki oraz zwiększenie liczby animacji. Udało się nam uzyskać nowoczesną i spójną całość. Chcieliśmy, by styl komunikacji był wyrazisty, zadziorny, a jednocześnie profesjonalny i ekspercki.
Kolejnym krokiem było opracowanie strategii social mediowej wraz z analizą dotychczasowych działań oraz media planu. Po dokładnej analizie celów biznesowych oraz budżetu, zdecydowaliśmy skoncentrować działania na Facebooku oraz Instagramie – z perspektywą rozszerzenia obsługi o platformę Twitter w kolejnych latach. Ważnym elementem działań social mediowych była również obsługa profilu na platformie Clutch.
Prowadząc komunikację ongoingową, stawiamy na tworzenie wartościowego, ale też zaskakującego i kreatywnego contentu, z uwzględnieniem preferencji bardzo specyficznej grupy docelowej, jaką są programiści oraz biznesmeni. Kategorie, które rozwijamy na profilach, są zróżnicowane. Obok postów wiedzowych, bazujących na specjalistycznej terminologii i odsyłających do bloga nexocode są również posty dotyczące życia organizacji. Stałym elementem są także treści tworzone w oparciu o stworzoną przez nas strategię social sellingową.
Nexocode to turkusowa organizacja, działająca w oparciu o płaski model zarządzania i samoorganizującej się zespoły. Innymi słowy – to firma „ludziocentryczna”. W każdym razie tak, z pewną dozą humoru, nazwaliśmy ją w ramach kampanii employer brandingowej, którą przeprowadziliśmy w 2021 roku. Choć może należałoby powiedzieć employee brandingowej – bo w centrum kreacji pojawili się pracownicy. „Ludziocentryzm” znalazł także swoje odzwierciedlenie w strategii social sellingowej, którą opracowaliśmy i konsekwentnie wdrażamy.
W budowaniu marki nexocode wspierają nas marki osobiste ekspertów będących największym kapitałem organizacji. To ich uczyniliśmy jej ambasadorami i adwokatami. Zadaniem ambasadorów jest dzielenie się wiedzą i doświadczeniem w oficjalnych kanałach, natomiast do adwokatów należy szeroko rozumiane „buzzowanie” treści: komentowanie, share’owanie, oznaczanie i hasztagowanie. Dodatkowo, wyłoniliśmy Koordynatora Programu, który odpowiada za motywowanie zespołu oraz kontrolowanie prac. Oczywiście, skuteczność strategii social sellingowej w dużej mierze wynika z siły zespołu nexocode. Jednak dla dodatkowego wsparcia, wprowadziliśmy tworzyszący element, w postaci grywalizacji.
Wspieramy także markę na poziomie merytorycznym. Przeprowadziliśmy warsztaty poświęcone komunikacji B2B, w odniesieniu do specyfiki branży IT, a także możliwości wykorzystania platformy LinkedIn w budowaniu biznesu.
Dla nexocode prowadzimy też całościową obsługę profilu na platformie Clutch, ułatwiającej komunikację B2B i pozyskiwanie nowych klientów firmom z branży IT. I w tym zakresie możemy się pochwalić również dużymi sukcesami: profil nexocode został nagrodzony Clutch Leader Award 2020!
Dużo już zrobiliśmy – ale kolejne wyznania przed nami. I wiele pomysłów do zrealizowania.