Na temat karmienia dzieci i niemowląt wiemy już prawie wszystko. A to dzięki temu, że od początku 2021r. Neon Shake wspiera Fundację Nutricia w realizacji programu edukacyjnego 1000 Pierwszych Dni.
Fundacja Nutricia od 1996 roku realizuje cele związane z ochroną, promocją i zapewnieniem zdrowia poprzez żywienie. Organizacja wspiera dzieci i rodziców, pacjentów oraz ich bliskich, jak również przedstawicieli środowiska medycznego, instytucji publicznych i organizacji pozarządowych, realizując działania edukacyjne na temat roli żywienia oraz finansując badania naukowe.
Jednym z obszarów działania fundacji jest ogólnopolski program edukacyjny „1000 pierwszychdni dla zdrowia”. Wspiera on rodziców w prawidłowym żywieniu dzieci w kluczowym okresie rozwoju i wzrostu dziecka, tzn. tysiącu pierwszych dni życia począwszy od poczęcia. Dbając o dietę dziecka w tymszczególnym czasie, mamy realny wpływ na jegozdrowie, długość i jakość jego życia.
W ramach współpracy z Fundacją Nutricia prowadzimy szereg działań wspierających program: od strategii, przez kreację, po współpracę z domem mediowym. Prowadzimy obsługę profili 1000 Pierwszych Dni na Instagramie i Facebooku, a także strony internetowej. Realizujemy podcasty i ankiety we współpracy z Warszawskim Uniwersytetem Medycznym.
Koordynujemy newslettery. Zrealizowaliśmy także akcję hero „Fakty i Mity”.
We współpracy ze znanymi influencerkami zrealizowaliśmy kampanię „Fakty i Mity”. Jej celem była popularyzacja idei 1000 Pierwszych Dni i zarekomendowanie kanałów programu jako źródła eksperckiej wiedzy na temat żywienia. Agencja Neon Shake odpowiadała za strategię, kreację, realizację kampanii, współpracę z domem mediowym oraz influencerkami.
Jednym z największych wyzwań, jakie napotykają młodemamy, jest to, że w kwestii żywienia właściwie każdy ma coś do powiedzenia: babcia, koleżanka z pracy, celebryci iaktorki. W morzu „dobrych rad” można się pogubić. I niełatwo odróżnić, co jest faktem, a co mitem. Postanowiliśmy poruszyć ten problem i wskazać wiarygodne źródło wiedzy – czyli program 1000 Pierwszych Dni.
Do współpracy zaprosiliśmy popularne mamy – instagramerki: Marię Dejmek (@maria_dejmek), Justynę Kozłowską (@10minutspokoju), Monikę Mazur (@monika_mazur_), Kasię Bigos (@kasia_bigos_trenerka), Sylwię Szczecińską(@kreatywne_macierzyństwo) oraz Olę Żebrowską(@olazebrowska).
Influencerki publikowały posty wg scenariusza:
1. Zajawienie problemu (jak nie pogubić się w gąszczu„dobrych rad” odnośnie żywienia?).
2. Ankieta z głosowaniem (FAKT czy MIT?). Każda influencenka omawiała inny problem związany z żywieniem dziecka. W postach oznaczany był profil @1000pierwszychdni i zastosowane hashtagi #1000pierwszychdni #faktyimity.
3. Publikacja wyników ankiety, ze wskazaniem strony 1000pierwszychdni.pl, jako wiarygodnego źródławiedzy na temat żywienia.
Niech cyfry przemówią same za siebie. Efekty kampanii były zdecydowanie zadowalające i stanowiły udany początek współpracy. Rok 2022 to nowa strategia i nowe działania, ukierunkowane na jeden cel: wsparcie rodziców w prawidłowym żywieniu dzieci.