Z odpowiednim partnerem i wsparciem nie ma rzeczy niemożliwych. Każdy przedsiębiorca może realizować najtrudniejsze wyzwania i spełniać marzenia. To główna idea stojąca za platformą komunikacyjną, którą wprowadziliśmy dla jednego liderów rynku leasingu w Polsce.
Europejski Fundusz Leasingowy powstał w 1991 roku, a od 2001 jest częścią grupy Credit Agricole. W 2017 roku firma poprosiła nas o odświeżenie wizerunku w odpowiedzi na wyzwania, jakie stawia przed nią rynek.
Szukaliśmy nie tylko określonej stylistyki dla marki, ale również symboli, który podkreślą pożądane wartości. Niezależnie od formatu. Pod lupę wzięliśmy raporty dostarczone przez klienta. Przeprowadziliśmy serię analiz: konkurencji, marki i konsumenta, co pozwoliło nam na wypracowanie nowej platformy komunikacyjnej.
Jedną z najmocniejszych stron EFL jest świetna obsługa i zaangażowanie w rozpoznanie problemów i potrzeb przedsiębiorców, co dla nich samych jest bardzo istotne. Postanowiliśmy wykorzystać tę przewagę, do zbudowania nowej strategii marketingowej.
W 2017 roku branża w większości komunikowała w oparciu o produkt i jego parametry. My postawiliśmy na człowieka i partnerskie relacje, pokazując konkretne benefity, które za nimi stoją. Platforma „To się uda!” wniosła świeżość, pozytywną energię i budowała przewagę wizerunkową EFL.
W ramach prac nad platformą stworzyliśmy nowe ramy wizualne dla komunikacji marki.
Prosta i charakterystyczna estetyka z ramką oraz emblematem „To się uda!” zapewnia rozpoznawalność i spójność nowej komunikacji. Zaimplementowaliśmy ją na wszystkie materiały reklamowe klienta.
Działania EFL w dużej mierze skupiają się na digitalu i social media. Na FB działania oparliśmy o trzy filary: produkty, wiedzę oraz insighty z życia przedsiębiorcy. Efekty naszej pracy? Już w pierwszych miesiącach zwiększyliśmy zasięg 17-stokrotnie a liczbę aktywności per post o 6,5 raza.
Od 2019 roku realizujemy również działania content marketingowe klienta m.in. na blogu Biznes i Ty. W naszej strategii tworzenia treści znów postawiliśmy na autentyczne potrzeby przedsiębiorców. Włączyliśmy również ich samych do współtworzenia treści.