Wysokie góry to wysokie ryzyko. Jednak pomimo wszystkich przeciwności, alpiniści decydują się je podjąć, często słysząc pytanie „po co Ci to?”. W aktywacji dla marki Simond, francuskiego producenta sprzętu do wspinaczki, zapytaliśmy miłośników gór o motywacje, które napędzają ich pasję. Ze wsparciem himalaisty Macieja Stańczaka przygotowaliśmy spot promocyjny oraz serię filmów dotyczących bezpieczeństwa w górach.
Fuzja z francuskim gigantem sklepów sportowych sprawiła, że część klientów Decathlon nie miała świadomości bogatej historii i know-how, stojących za marką Simond. Stąd celem kampanii wizerunkowej była zmiana postrzegania Simond by Decathlon w kierunku marki eksperckiej, z bogatą historią oraz doświadczeniem w tworzeniu wysokiej jakości, godnych polecenia produktów. Naszym celem było dotarcie w pierwszej kolejności do zaawansowanych i średnio zaawansowanych adeptów zimowej wspinaczki górskiej.
Efekt kampanii był dla nas prawdziwym zaskoczeniem. Aż 1700 zgłoszeń! Pełne pasji wpisy, wspaniałe fotografie z wypraw i bardzo pozytywny odbiór akcji w środowisku alpinistycznym.
Wielbiciele zimowych wypraw w góry nie zawsze spotykają się ze zrozumieniem. Mróz, zmienne warunki pogodowe, ryzyko wypadku, wstawanie w środku nocy na kolejną wyprawę i ekstremalne zmęczenie – to elementy wpisane w tę pasję.
Dlatego towarzyszy im pytanie: „Po co Ci to?”. Postanowiliśmy odwołać się do tego wspólnego doświadczenia i wspólnie poszukać odpowiedzi.
Wybór ambasadora akcji był kluczowy, by dotrzeć do środowiska alpinistycznego. Zdecydowaliśmy, że będzie nim Maciej Stańczak – himalaista, zdobywca prestiżowego tytułu Śnieżnej Pantery i człowiek, który górom poświęcił bardzo wiele. Podczas wyprawy na Makalu w 2011r. doznał rozległych odmrożeń palców, prowadzących do częściowych amputacji. Mimo trudnych wydarzeń, nie stracił miłości do gór. Edukuje o bezpieczeństwie, jest ratownikiem medycznym i górskim, prowadzi zajęcia m.in. na kursach lawinowych i zimowej turystyki tatrzańskiej, uczestniczy również w projekcie Bezpieczny Kazbek.
Chociaż „Po co Ci to?” brzmi to jak pytanie retoryczne, w ramach konkursu towarzyszącemu akcji postanowiliśmy zadać je całkiem na poważnie – dostrzegając potencjał uzyskania autentycznych i emocjonalnych odpowiedzi. Nagrodą było również wyjątkowe przeżycie. Trzy najciekawsze zgłoszenia wygrywały zimowe szkolenie w górach z Maciejem Stańczakiem.
Oficjalną platformą akcji był stworzony przez nas landing page. Za pomocą formularza, uczestnicy mogli zgłaszać odpowiedzi wraz ze zdjęciem. Zadbaliśmy także o obecność produktów hero. A kalendarium pozwalało zapoznać się z bogatą historią marki Simond.
W ramach kampanii zrealizowaliśmy trzy spoty z udziałem Macieja Stańczaka. Pierwsze, teaserowe wideo łączyło osobistą perspektywę Macieja na zadane pytanie („Po co Ci to?”) z call to action, zachęcającym do udziału w konkursie. Pozostałe dwa filmy pełniły funkcję edukacyjną. Opierając się na swoim wieloletnim doświadczeniu i wiedzy wynikającej z prowadzenia górskich szkoleń, bohater kampanii radził jak przygotować się do zimowej wyprawy ze sprzętem Simond, a także jak chronić się przed wychłodzeniem organizmu.
Kampania została objęta oficjalnym patronatem Polskiego Związku Alpinistycznego. Przy jej realizacji wsparły nas także Lasy Państwowe, za co jesteśmy wdzięczni.