Echo Investment jest największą firmą deweloperską w Polsce, realizującą projekty w sektorze biurowym, handlowym i mieszkaniowym. Współpracowaliśmy przy kilku inwestycjach. Dla jednej z nich, we Wrocławiu, przygotowaliśmy niestandardową kampanię reklamową, która wykorzystała działania teaserowe.
Klient zgłosił się do nas z jasnym zadaniem. Nowa inwestycja ma parametry typowe dla branży, dlatego strategia marketingowa musi być unikatowa.
Wrocławski rynek nieruchomości jest bardzo nasycony, dlatego wiedzieliśmy, że musimy się wyróżnić już na poziomie namingu.
Badania rynku pokazały nam, że bardzo często nazwy inwestycji związane są z ich położeniem. Inwestorzy odwołują się do nazw dzielnic, elementów topografii miasta, a nawet ulic.
Podjęliśmy decyzję, że nasza propozycja będzie prosta i związana bezpośrednio z inwestycją, a nie z miastem. Jej elementem charakterystycznym były poziome biało-czarne pasy. W świecie natury jest jeden osobnik, którego wyróżnikiem jest podobne umaszczenie. To ZEBRA.
Mieliśmy już naturalną i wpadającą w ucho nazwę, teraz musieliśmy na jej podstawie stworzyć identyfikację odpowiednią dla deweloperskiej inwestycji. Zdecydowaliśmy się przełamać prostotę nazwy i wprowadzić do logotypu elegancki sygnet, który nadał identyfikacji adekwatną rangę.
We Wrocławiu działa prężnie kilku deweloperów, którzy reklamują kilkanaście inwestycji. Szum reklamowy jest ogromny, a schemat większości ogłoszeń jest ten sam. Typowy key visual składa się z wizualizacji lub zdjęcia szczęśliwych mieszkańców. Nasze działania wzbudziły ogromne zaciekawienie wśród mieszkańców Wrocławia i pozwoliły zebrać wysokiej jakości leady, potencjalnych klientów.
Wiedzieliśmy, że musimy przełamać ten schemat i zdecydowaliśmy się na trochę inną kampanię reklamową, dla trochę innej Zebry. W pierwszym etapie działań we Wrocławiu pojawiły się nośniki z teaserem naszej kampanii.
W kolejnym etapie przedstawiliśmy inwestycję. W kampanii ATL i BTL uchyliliśmy rąbka tajemnicy, a w kampanii digitalowej wykorzystaliśmy zdobytą bazę danych w marketingu bezpośrednim. Całość wspieraliśmy kompleksowymi działaniami w social mediach.
Udana kampania dla Zebry, zaowocowała współpracą przy kolejnych inwestycjach.
Opracowaliśmy m.in. naming, branding i kampanię reklamową wrocławskich Ogrodów Graua i krakowskiego Rydla 32.