Piłka nożna zrzesza i łączy fanów niezależnie od miejsca zamieszkania i pozwala im wspólnie przeżywać emocje. Dzięki Western Union polscy kibice mieszkający za granicą mogli obejrzeć finał UEFA Europa League 2015 na Stadionie Narodowym na żywo w towarzystwie swych bliskich z Polski.
Western Union, główny sponsor UEFA Europa League 2015, chciał wykorzystać zlokalizowanie finału rozgrywek w Warszawie. Dostaliśmy zadanie, by stworzyć wyjątkową promocję dla Polaków żyjących na emigracji w różnych europejskich krajach i zachęcić ich do dokonania transakcji online.
Wypracowaliśmy koncepcję konkursu i multikanałową platformę komunikacji „Łap bilety!”, w ramach której klienci WU mogli wygrać przelot, hotel i bilety na finał dla siebie i najbliższych z Polski.
Kampanię reklamującą konkurs przeprowadziliśmy, w krajach europejskich o dużym skupisku Polonii – w Wielkiej Brytanii, Niemczech, krajach skandynawskich a także w samej Polsce.
Powstały strony internetowe dedykowane na poszczególne rynki. Promowaliśmy na nich produkty WU. Zamieściliśmy tam też zadanie konkursowe dla osób wysyłających pieniądze do swoich rodzin w Polsce. Dodatkowy landing page stworzyliśmy dla osób odbierających gotówkę w Polsce, one też mogły wziąć udział w konkursie. Klienci opisywali, kogo i dlaczego chcieliby zabrać na finał UEFA Europa League 2015, oraz podawali kod dokonanego przekazu pieniężnego.
Konkurs promowaliśmy w internecie, radiu i w prasie lokalnej oraz w placówkach we wszystkich biorących w nim udział krajach. Nasze artykuły PR pojawiły się w tytułach popularnych wśród polskich emigrantów w Wielkiej Brytanii, Norwegii i Danii.
W ramach konkursu pomogliśmy wytypować zwycięzców i skoordynować ich przyjazd i pobyt w Polsce. Dodatkowo stworzyliśmy film dokumentujący cały pobyt w Warszawie oraz spotkania z bliskimi. Film wykorzystaliśmy później w działaniach wizerunkowych.
Współpracując z paryskim oddziałem WU Brand Team wymyśliliśmy i wyprodukowaliśmy również Fan Zonę dla kibiców na pl. Zamkowym. Odwiedziło ją ponad 10 tysięcy ludzi, w tym goście specjalni – gwiazda freestyle football Krzysztof Golonka oraz Jerzy Dudek. Tak wysoka frekwencja pozwliła WU wyprzedzić innych sponsorów rozgrywek obecnych w strefie kibica.
Jedną z głównych atrakcji były specjalne interaktywne tunele. Liczyliśmy w nich celne podania, które WU zamienił na dni edukacji w krajach Trzeciego Świata. Zebraliśmy ich ponad 8 tysięcy!
Równolegle na samym Stadionie Narodowym przygotowaliśmy tzw. Hospitality Zone dla najważniejszych menedżerów Western Union oraz kluczowych partnerów biznesowych firmy z całego globu. Ponad 200 gości świetnie bawiło w specjalnie zbudowanej przez nas przestrzeni.