Western Union jest największą na świecie firmą zajmującą się przekazami pieniężnymi. W latach 2012 – 14 bardzo mocno rozwijała dział sprzedaży online. Jako główny parter digitalowy, dostaliśmy zadanie zwiększenia efektywności kampanii. Postawiliśmy na emocje, przez co wyróżniliśmy się na rynku i doprowadziliśmy do szybkiego wzrostu CTR.
Western Union to jeden z klientów, którzy są z nami od początku. W pewnym momencie realizowaliśmy 90% działań digitalowych dla oddziałów na całym świecie. Jednym z naszych zadań było zwiększenie efektywności kampanii promującej nowe usługi na rynkach Europy.
Usługa przekazów pieniężnych jest dosyć prosta i mało ekscytująca. Tym bardziej, że dużą rolę w komunikatach odgrywa cena i informacje techniczne. Kampanie miały być prowadzone w krajach z całego świata, dlatego dodatkową trudnością była mnogość kultur i języków.
Postanowiliśmy ograniczyć informacyjny charakter kampanii, który sam w sobie nie przykuwa uwagi klientów. Zdecydowaliśmy się przesunąć akcenty w stronę emocji oraz storytellingu. Zaproponowaliśmy coś nowego, dzięki czemu wyróżniliśmy się na tle konkurencji.
Na przestrzeni lat operowaliśmy na różnych platformach komunikacyjnych, które przygotowywane były za oceanem, między innymi „Yes”, TimeLine” czy „This is WU”. Współpracowaliśmy z globalnymi agencjami, między innymi ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, ale nie tylko.
W ramach działań digitalowych współpracowaliśmy również z działem CRM Western Union w Wilnie. Naszym zadaniem było przygotowanie kreatywnych materiałów i mailingów, które miały aktywować różne grupy klientów.
Przygotowanie mailingów zamieniliśmy w kreatywną przygodę. Zapytaliśmy osoby, które od pewnego czasu nie skorzystały z przekazów Western Union, gdzie się podziewały. Wykorzystaliśmy storytelling – z przymróżeniem oka przedstawialiśmy scenariusze, co mogły robić w tym czasie.
Razem z Western Union chcieliśmy powiedzieć konsumentom, że podwójna przynależność to powód do dumy. Ambasadorem akcji uczyniliśmy gwiazdę piłki nożnej Patricka Vieirę, reprezentanta Francji urodzonego w Senegalu.
Przygotowaliśmy też większe aktywacje, między innymi w ramach platformy komunikacyjnej „Dual Belonging”. Jej trzonem było odwołanie się do emocji, jakie niesie posiadanie przez emigrantów dwóch ojczyzn: kraju, z którego pochodzą i tego, w którym zamieszkali.
Przygotowaliśmy landing page, a także zaprojektowaliśmy koszulki, które stanowiły nagrody w przygotowanej przez nas loterii. Kampanie realizowaliśmy w dziewięciu krajach, między innymi w Stanach Zjednoczonych, Hiszpanii, Rosji i Arabii Saudyjskiej.