Razem z Decathlon przygotowaliśmy niestandardową kampanię grywalizacyjną dla pracowników tej marki. Miała ona przybliżyć im tajniki sprzedaży omnichannelowej i zwiększyć kompetencje w tym zakresie. Na potrzeby kampanii powołaliśmy do życia wirtualnego Omnimistrza, który w nieszablonowy sposób dzielił się swoją wiedzą i motywował do aktywnego udziału w akcji.
Efekty? Zwiększona sprzedaż digital, większa satysfakcja klientów, lepsze postrzeganie e-commerce w zespole.
Od 2017 roku z powodzeniem współpracujemy razem z tą znaną zagraniczną marką. Decathlon to lider rynku sportowego w Polsce. W naszym kraju posiada już 60 sklepów, a na całym świecie – ponad tysiąc. Z powodzeniem prowadzimy różnorodne kampanie, między innymi wizerunkowe i sprzedażowe.
Naszemu klientowi zależało na przybliżeniu pracownikom tematyki sprzedaży wielokanałowej, ale też na pokazaniu praktycznych rozwiązań i zachęceniu do korzystania z modułów edukacyjnych.
Jednym z najskuteczniejszych sposobów przekazywania pracownikom nowej wiedzy jest wymiana doświadczeń. Nie zawsze jest to proste – często w firmie brakuje czasu lub przestrzeni na takie działania. Potrzebne było niekonwencjonalne rozwiązanie, które skutecznie zmotywuje pracowników.
Zamiast realnego mentora stworzyliśmy wirtualną postać, dostępną o każdej porze dnia i nocy – Omnimistrza. W naszym pomyśle posiadał pełną wiedzę z zakresu sprzedaży wielokanałowej i potrafił się nią dzielić w przystępny i angażujący sposób. Był on nieodłącznym elementem całej akcji grywalizacyjnej.
Wzorowaliśmy się na mistrzach wschodnich sztuk walki. Nadaliśmy mu przerysowany charakter, cechowały go nietypowy język i poczucie humoru. Uatrakcyjniało to przekaz w oczach grupy docelowej – najczęściej młodych pracowników, którzy jednocześnie są pasjonatami sportu.
Kampania opierała się na mechanikach grywalizacyjnych angażujących wszystkich pracowników i budujących poczucie odpowiedzialności za wspólny wynik swojego zespołu. Sklepy z całej Polski rywalizowały ze sobą i stopniowo zyskiwały coraz to większy stopień „wtajemniczenia”. Frazeologia i estetyka akcji nawiązywały do kultury Wschodu, m.in. przyznawaliśmy uczestnikom pasy za osiągnięcia.
Na filmach edukacyjnych Omnimistrz dzielił się doświadczeniami w sprzedaży wielokanałowej i prezentował pracownikom nowe narzędzia. Wprowadzał adeptów w świat digitalu, zapoznawał z e-commerce i motywował do rozpoczęcia szkoleń.
Postać Omnimistrza na tyle spodobała się załodze, że grywalizacja z jej udziałem pojawiła się w komunikacji firmy jeszcze dwa razy – przy wprowadzaniu nowej aplikacji Decathlon oraz przy promocji kolejnych narzędzi Omnichannel.
Kampania zaowocowała zwiększeniem sprzedaży digital oraz wzrostem satysfakcji kupujących (między innymi z odbioru zamówień online w sklepie). Do tego razem z Decathlon uatrakcyjniliśmy i ułatwiliśmy codzienną pracę zespołu.