986 nominowanych dróg, 1404 zaangażowanych wspinaczy, 10 000 zł na poprawę bezpieczeństwa. I tak powstała ona – Korona Polskich Skałek. Specjalnie dla Decathlon Polska przygotowaliśmy i przeprowadziliśmy kampanię promującą sprzęt wspinaczkowy Simond. Zaangażowaliśmy wspinaczy, influencerów, media branżowe, a nawet Polski Związek Alpinizmu!
Doświadczenie marki sięga początków alpinizmu. To w kuźni braci Simond wykuto czekan, z którym po raz pierwszy zdobyto Mount Everest! W 2008 roku Simond stał się częścią Decathlon. Marki łącząc doświadczenie proponują sprzęt i odzież, które sprawdzają się we wspinaczce.
Do naszego zadania należało przygotowanie idei kreatywnej oraz strategii dla kampanii promującej sprzęt do wspinaczki Simond. Jej celem było poinformowanie użytkowników tego sportu, że w Decathlon znajdą jakościowe produkty dla siebie.
Naszą grupą docelową były osoby, które regularnie wybierają się na ściankę wspinaczkową. To osobliwe środowisko – dobrze zna marki oferujące produkty z tej kategorii. Do tego jest bardzo hermetyczne, trudno do niego dotrzeć.
Zdecydowaliśmy się zrobić coś nieoczywistego i wygenerować dodatkową wartość dla wspinaczy. Doszliśmy do wniosku, że podobnie jak alpiniści powinni mieć swoją Koronę – Koronę Polskich Skałek. Nie mówiliśmy wprost o sprzęcie – zamiast tego skojarzyliśmy go z bezpieczeństwem, a nawet realnie na nie wpłynęliśmy!
W akcję zaangażowaliśmy przedstawicieli Polskiego Związku Alpinizmu, Inicjatywę Środowisk Wspinaczkowych „Nasze Skały” oraz renomowanej szkoły wspinaczkowej Kilimanjaro. Na podstawie propozycji nadesłanych przez wspinaczy, stworzyli ostateczną listę 10 najważniejszych dróg wspinaczkowych w kraju.
Za każde zgłoszenie Decathlon zadeklarował przekazanie 5 zł na odnowę i wymianę punktów asekuracyjnych w polskich skałkach. Ciekawy pomysł, w połączeniu ze szczytnym celem sprawiły, że nasz pomysł spotkał się z ogromnym zainteresowaniem.
Zależało nam na dotarciu do jak najszerszego grona osób zainteresowanych wspinaczką. Aby spełnić ten cel, nawiązaliśmy kontakt z topowymi influencerami ze środowiska wspinaczkowego, którzy umieścili informację o akcji w swoich kanałach social media.
W zaledwie 14 dni swoje zgłoszenia przesłało ponad 1400 osób. Według wyliczeń, na poprawę bezpieczeństwa na polskich skałkach powinno trafić 7020 zł. Jednak Decathlon zainspirowany zaangażowaniem głosujących postanowił podbić stawkę – w sumie przekazał 10000 zł!
Oddając głos na ulubioną drogę wspinacze nie tylko realnie wpłynęli na bezpieczeństwo na polskich skałkach, ale również dostali nagrodę – przewodnik po Koronie Polskich Skałek, który otrzymali na swój adres e-mail. Wzbogaciliśmy go o nasze autorskie ilustracje.
Przewodnik po Koronie Polskich Skałek został również wydany w poręcznej wersji papierowej. Można było go odebrać w sklepach Decathlon w całej Polsce. Zebraliśmy w nim najważniejsze drogi wyłonione przez wspinaczy, a także zaprezentowaliśmy sprzęt Simond.
Działania w ramach Korony Polskich Skałek przyczyniły się do wyraźnego wzrostu sprzedaży produktów Simond by Decathlon – aż o ponad 45% w trzecim kwartale 2019 r. (w porównaniu do analogicznego okresu 2018 r.).
Kampania została doceniona przez jury konkursu Kreatura 2019.