Getin Leasing w ciągu ostatnich lat szturmem zdobywał rynek leasingu samochodów osobowych w Polsce. W 2015 r. stał się pierwszą firmą z polskim kapitałem na pozycji lidera branży.
Poinformować klientów w ciekawy sposób, że Getin Leasing został numerem 1 w branży.
Marki, które mówią tylko o sobie, szybko tracą zainteresowanie konsumentów. Prawdziwy lider nie chwali się swoją pozycją, tylko postępuje tak, jak na lidera przystało – zabiera głos w istotnych sprawach i kreuje zmiany na rynku. Dlatego zamiast na marce, skupiliśmy się na jej klientach.
Pogłębione badania pozwoliły nam odnaleźć intrygujący insight. W 2015 r. istniała gigantyczna dysproporcja pomiędzy tym, jak polscy przedsiębiorcy byli traktowani przez państwo i postrzegani przez społeczeństwo a tym, jaki był i jest ich rzeczywisty wkład w gospodarkę. Przeważał silny stereotyp „prywaciarza”, który nie szanuje swoich pracowników. Tymczasem rzeczywistość przedsiębiorców wyglądała zupełnie inaczej.
Getin – jako polski lider rynku – rozpoczął akcję Czas Polskich Przedsiębiorców. Aby stanąć w ich obronie i przywrócić należny im szacunek.
Stworzyliśmy film o ciężkiej pracy ludzi prowadzących w Polsce swój biznes i umieściliśmy go w internecie. Zobowiązaliśmy się, że jeśli zbierzemy odpowiednie poparcie, to wyemitujemy jego pełną wersję w TV.
Zadbaliśmy, by kampania dotarła do jak największej liczby osób. Jej celem było przełamanie ogólnie panującego stereotypu o ludziach biznesu, dlatego tak istotna była wielokanałowość komunikacji. Stworzyliśmy uniwersalną platformę do prowadzenia działań reklamowych w ATL, BTL i w Digitalu. Nasze kreacje pojawiły się na billboardach, w ogólnopolskiej prasie oraz w radiu i Social Mediach.
Kampania wymagała też zaangażowania bardzo trudnej grupy odbiorców – przedsiębiorców, którzy na co dzień mają mnóstwo pracy i mało czasu na dodatkowe aktywności. Stworzyliśmy landing page, na którym zbieraliśmy głosy poparcia dla akcji. Obiecaliśmy, że przy 30 000 głosów, wyemitujemy w telewizji film o polskich przedsiębiorcach. Próg ten przekroczyliśmy w niespełna 3 tygodnie, a film pojawił się w najlepszym czasie antenowym w TV.
Nasze niestandardowe podejście zostało docenione przez jury konkursu Kreatura 2015 w kategorii Best CSR Campaign.
Sukces przykuł uwagę ogólnopolskich mediów i prasy branżowej. Kampania została też świetnie odebrana wśród zatrudnionych w całej Polsce pracowników spółki, a logo akcji zajęło honorowe miejsce w jej głównej siedzibie w Katowicach.
W kolejnym etapie akcji postanowiliśmy poszukać konkretnych przykładów ciężkiej pracy i poświęcenia osób, które prowadzą własną firmę. Wspólnie z Rzeczpospolitą zorganizowaliśmy konkurs na prawdziwe historie o trudach polskich przedsiębiorców.